Akių mankšta dirbant kompiuteriu

Dirbant kompiuteriu bene labiausiai nuvargsta akys. Žiūrint į monitorių, ypač bandant įžvelgti smulkesnius objektus, akys būna įtemptos, todėl pavargsta, gali imti perštėti, skaudėti, jos parausta, sausėja. Ir nesvarbu, ar tai stacionarus kompiuteris, nešiojamasis, planšetė ar kitas įrenginys, bet akis reikia saugoti. Vienas iš geriausių prevencijos veiksnių, siekiant sumažinti akių nuovargį, yra mankštos.

Mankštos pratimai akims

  • Mirksėjimas. Užsimerkite stipriai, pabūkite šitaip iki 5 sekundžių ir atsimerkite. Pratimą pakartokite 8 kartus.
  • Greitas mirksėjimas. Greitai mirksėkite apie minutę laiko (galite kiek ir ilgiau).
  • Tolimi ir artimi objektai. Susirasite tolumoje esantį objektą, taip pat tokį, kuris nuo Jūsų yra maždaug 30 cm atstumu (galite tiesiog paimti rašiklį ir laikyti jį prieš save). Žiūrėkite į tolumoje esantį objektą, išlaikykite žvilgsnį apie 3 sekundes, tada nukreipkite akis į arti esantį objektą ir žiūrėkite į jį apie 5 sekundes. Pratimą kartokite 10 kartų.
  • Vokų masažas. Užsimerkite ir švelniais judesiais pirštais masažuokite užmerktus akių vokus, nespauskite jų. Masažuokite maždaug minutę.
  • Skirtingos kryptys. Kreipkite akis skirtingomis kryptimis: į dešinę, į kairę, į viršų ir į apačią.  Kiekviena kryptimi po 5–10 kartų. Atlikę šį pratimą galite pasukioti akis ratu į vieną pusę, o tada į kitą po kelis kartus.

Kokią naudą teikia pratimai akims?

Praleidus daugiau laiko prie kompiuterio, planšetės ar kito ekrano akyse juntama įtampa ar kitoks diskomfortas, gali skaudėti galvą, bus sunkiau susikaupti. Pratimai akims nėra sudėtingi, tačiau jų reikšmė akių sveikatos kontekste yra didžiulė. Tokie pratimai padės efektyviai sumažinti akių nuovargį, įtampą, leis atsipalaiduoti, šiek tie atitrūkti nuo darbo kompiuteriu. Bendra savijauta taip pat reikšmingai pagerės, kadangi nesijausite tokie pavargę. Mankšta bus puiki prevencinė priemonė, siekiant išvengti akių ligų vystymosi.