Psichologiniai triukai, kurie gali padėti priimti geresnius sprendimus

Ar kada nors Jums teko atkreipti dėmesį, kad priimant tam tikrus sprendimus prieštaravote sau įprastoms nuostatoms? O gal tik praėjus tam tikram laiko tarpui suvokėte, kad Jūsų sprendimui įtaką padarė Jums ne itin suprantami veiksniai? Tiesa ta, kad psichologija yra labai gilus ir sudėtingas mokslas, turintis didelę įtaką mūsų kasdieniame gyvenime.

Priimdami tam tikrus sprendimus, mes galime nepajusti, kad įtaką mūsų sprendimams daro tam tikri psichologiniai veiksniai. Kartais tie veiksniai mus apsaugo nuo mums nepalankių sprendimų, tačiau jie taip pat gali užgožti racionalų mąstymą ir priversti priimti ne pačius geriausius sprendimus. Kviečiame susipažinti su keliais įdomiais psichologiniais veiksniais bei tai, kaip juos galite persverti savo naudai.

Dažnai nesuvokiamas patvirtinimo šališkumas ir galima jo žala

Labai dažnai pasikartojantis psichologinis reiškinys, kurio didžioji dauguma net nejaučia, yra patvirtinimo šališkumas. Tvirtinimo klaida pasireiškia, kai mes linkę ieškoti ir rinkti medžiagą arba informaciją, patvirtinančią mūsų poziciją arba įsitikinimą, tuo pačiu atmesdami ir nepriimdami medžiagą bei įrodymus, prieštaraujančius tam pačiam palaikomam įsitikinimui.

Ne paslaptis, kad žmonės yra emocionalūs, o tos pačios emocijos gali aptemdyti loginį ir racionalų mąstymą. Norėdami bet kokiu atveju apginti savo poziciją arba įsitikinimą, mes galime net nepajausti, kaip atmetame labai svarbią informaciją, vien dėl to, nes ji yra nepalanki ir nepalaikanti mums patogią poziciją.

Siekiant išvengti šios klaidos ir galimų padarinių, rekomenduojama nepraleisti jokios medžiagos, net ir tos, kuri gali prieštarauti įsitikinimui. Labai realu, kad užimama pozicija arba įsitikinimas yra neteisingas ir priimdamas visą informaciją, žmogus gali priimti nemalonų, bet būtiną sprendimą, kuris prives prie racionalaus ir palankesnio sprendimo.

Kodėl reklamos yra tokios efektyvios?

Ar kada nors susimąstėte, kodėl kai kurios reklamos būna tokios veiksmingos. Gal kada nors teko įsigyti daiktą, kuris tuo metu atrodė itin patrauklus, tačiau tik po to supratote, kai realybė yra kiek kitokia, o pats daiktas Jums net nereikalingas? Kokybiška ir efektyvi reklama yra vienas pagrindinių faktorių, nulemiančiu sėkmingą produktų prekybą. Būtent todėl prekyboje taip smarkiai naudojama psichologija, o labai dažnai naudojamas psichologinis triukas yra įrėminimo efektas.

Įrėminimo efektas yra naudojamas, kai siekiama įtikinti pirkėją apie produkto naudą ir paskatinti jį įsigyti. Kaip pavyzdys, siekiant parduoti tam tikrą produktą, reklamoje jis bus pateiktas ne kaip 10% nesėkmingas, o 90% sėkmingas. Nors tai atrodo kaip labai smulkus skirtumas, žmogaus psichologijai tai daro didžiulę įtaką. Tokių pateikimų yra begalės ir reklamų kūrėjai visada ieško naujų būdų, kaip tinkamai pateikti produktą, kad tai akimirkai išprovokuoti reikiamą žmogaus reakciją ir paskatinti jį įsigyti prekę, kurios jam gali net ir nereikėti.

Kaip ir su dauguma psichologinių triukų, vien žinojimas apie įrėminimo efektą padeda žmogui turėti omenyje, kad pateikta informacija gali būti eilinis bandymas sužaisti su jo psichologija. Žvelgiant į Jums pateiktą informaciją, siūloma atkreipti dėmesį, ar negali būti naudojamas įrėminimo efektas ir pasistengti į ją žiūrėti su racionaliu mąstymu. Taip pat rekomenduojama nepriiminėti skubotų sprendimų ir skirti laiko, kad sudėlioti pliusus ir minusus, ypač, prieš atliekant didesnius pirkimus.

Pasitikėjimas savimi ne visada yra geras dalykas

Turbūt dažnai teko girdėti, kad privaloma pasitikėti savimi ir savo sprendimais. Tačiau, kaip ir su viskuo gyvenime, per didelis pasitikėjimas savimi gali privesti prie grubių klaidų. Šis reiškinys labai panašus į patvirtinimo šališkumą, tik šiuo atveju, žmonės, per daug pasitikintys savo sugebėjimais arba žiniomis, atmeta visą informaciją, prieštaraujančią jų perdėtam pasitikėjimui. Net ir logiški argumentai bei nuoširdūs patarimai jiems tampa nepriimtini, jeigu tai nesutampa su jų perdėtu pasitikėjimu savimi.

Šitas psichologinis reiškinys labai gerai matomas lažybose, tokiose kaip kaip kazino internetu. Bandydami pasiekti trokštamą pergalę, kai kurie žmonės nusprendžia remtis ne racionaliu mąstymu, o pasitikėjimu savimi, kuris tokioje sferoje dažniausiai ir būna perdėtas. Tikėdami, kad jų sėkmė arba sporto suvokimas yra nepriekaištingi, jie gali priimti labai nepalankius sprendimus, privedančius prie grubių ir daug kainuojančių klaidų.

Siekiant išvengti šios psichologinės klaidos, patarimas išlieka panašus: būti atviriems ir neatmesti Jums nepalankios informacijos. Privaloma priimti visą informaciją ir, netgi, teikiamus patarimus, net jeigu jie prieštarauja tam, kuo taip stipriai tikite. Sugebėjimas priimti visą Jums teikiamą informaciją leis plačiau įvertinti situaciją ir galimai suprasti, kad Jūsų veiksmai ne tik nėra tinkami, bet ir nešantys didelę nelaimės riziką.

manopomegiai.lt manotechnika.lt manotransportas.lt manovisuomene.lt pasauliomaistas.lt tiktarpmusu.lt tarpmusu.lt vaikas123.lt manobustas.net manomedicina.lt manokompasas.lt manoerotika.lt manomenas.lt manomarketingas.lt manomenas.lt manomokslas.lt manoprekes.lt manosalis.lt manosportas.info manostatyba.info manoit.lt manoverslas.info mada123.lt spalvotaistorija.lt itbaze.lt justnet.lt tnews.lt cvpavyzdys.com kamtoreikia.lt weboaze.lt epbaze.lt toplaisvalaikis.lt seopaslaugosverslui.lt kasyraseo.info seosmegenis.lt interestingspace.com eksportuoju.lt
Scroll to Top