Kaip išvengti nugaros disko išvaržos?

Norint išvengti nugaros disko išvaržos, reikėtų pasidomėti apie šią ligą ir jos atsiradimo priežastys, o dažniausiai išvarža atsiranda palaipsniui, tam gali turėti įtakos didelė stuburo apkrova, nevisavertė mityba, anksčiau patirtos traumos, pasikartojančios nedidelės traumos, sėdimas darbas, paveldimumas ir t.t. Skausmų atsiradimui įtakos turi ne tik darbo aplinkybės, amžius, bet ir psichologinė žmogaus savijauta, žalingi įpročiai.

Geriausias gydymas- profilaktika

Kad nugaros  skausmai nesikartotų geriausias  geriausias gydymas, reguliariai atlikti mankštas, stiprinančias nugaros raumenis, žmonės pasveiksta greičiau, jei išlieka aktyvūs. Mankštinantis pagerėja kraujotaka ir medžiagų apykaita nugaros raumenyse, mažėja raumenų spazmai ir skausmas. Rekomenduojami tempimo ir nugaros raumenų stiprinimo pratimai, vaikščiojimas, plaukimas. Reikėtų vengti pratimų, kurie reikalauja pasisukimo, lenkimosi taip pat didelio intensyvumo pratimų, kurie sustiprina skausmą. Darbo metu reikėtų  stengtis, kad ilgalaikė stuburo padėtis keistųsi kelis kartus per dieną. Jei darbas yra stovimas, rekomenduojama po kojomis padėti neaukštą atramą ir pakaitomis užkelti ant jos tai vieną, tai kitą koją. Miegant svarbu, kad miego vieta būtų patogi, patariama rinktis  vidutinio kietumo čiužinį. Taip pat gali padėti joga, meditacija ir atsipalaidavimo technikos, padedančios mažinti stresą ir įtampą.

Kada reikėtų kreiptis į specialistą?

Į gydytojus reikėtų kreiptis, jei nugaros skausmai tęsiasi ilgiau nei savaitę, yra tokie intensyvūs, kad trukdo kasdieninę veiklą arba kai kartu su skausmu atsiranda galūnių silpnumas: tirpimai, šlapinimosi sutrikimai. Pirmomis dienomis rekomenduojama naudoti tepalus, pleistrus, vartoti vaistus nuo skausmo ir uždegimo. Pagal skausmo pobūdį ir priežastį, gali būti skiriami ir raumenys atpalaiduojantys vaistai.

Sėdimo darbo pavojai

Nugaros skausmai daugeliu atvejų yra susiję su sėdimu darbu. Ilgai sėdint, nugaros raumenys įsitempia ir pavargsta, praranda tonusą, raisčiai persitempia. Taip formuojasi netaisyklinga laikysena, gali iškrypti stuburas. Be to formuojasi stuburo sąnarių  pakitimai ir diskų išvaržos. Nejudrumas, sedėjjimas ilgą laiką taip pat gali lemti depresiją ir kitas psichikos ligas, galvos skausmus. Taip pat gali tapti širdies kraujagyslių sistemos, cukrinio diabeto, nutukimo, osteoporozės ir kitų rimtų ligų priežastimi.