Mitybos principai

Lieknėjimo programa

Yra sakoma, kad gera dieta yra ta, kuri bus ilgalaikė, kurios galbūt laikysitės netgi visą gyvenimą. Badavimai ir įvairios laikinos greitos dietos nėra tinkamos. Trumpalaikės dienos suteikia trumpalaikius rezultatus, sulėtina medžiagų apykaitą ir po kurio laiko atsikratyti kilogramai vėl sugrįžta – dažnai net daugiau, nei turėjote.
Išskirkime kelis privalumus ir trūkumus, kodėl mitybos programa yra gerai ar blogai.

Privalumai:

  • Suskaičiuotos kalorijos. Laikantis lieknėjimo programos nebereikės skaičiuoti dienos kalorijų, nes tai jau bus padaryta.
  • Mitybos programa ir jos paprastumas. Nebereikės svarstyti ką gamintis pusryčiams, pietums ir vakarienei, programoje bus surašytas visas jums tinkantis meniu. Taip pat, parduotuvėje apsipirksite lengviau. Daugiau apie mitybos programą: dietologijos centras 

Trūkumai:

  • Maža įvairovė. Laikantis lieknėjimo programos, neretai yra valgomi tie patys arba panašūs maisto produktai, tie patys patiekalai. Valgomo maisto racionas gali būti pakankamai siauras.
  • Laikas. Jeigu nemėgstame suktis virtuvėje, laiko gali ir pritrūkti, stengiantis joje apsiprasti ir susidraugauti su maisto gamyba. Tam reiktų nepagailėti daugiau laiko, noro ir pastangų.
    Niekas nemėgsta laikytis itin sudėtingų lieknėjimo programos taisyklių, niekas nemėgsta skaičiuoti kalorijų, todėl kuo paprastesnę pasirinksime mitybos programą, tuo geresnių rezultatų sulauksite.

Principai laikantis sėkmingos lieknėjimo programos:

  • Pažinkite savo skonio receptorius. Valgykite tai ką mėgstate, nepiktnaudžiaujant itin kaloringu maistu.
  • Kasdien skirkite dėmesio savo aktyviai fizinei ir protinei veiklai. Mankštinkitės, sportuokite, pakankamai valgykite.
  • Stenkitės savo organizme palaikyti maisto medžiagų balansą. Organizmui būtini tiek baltymai, tiek, riebalai, tiek angliavandeniai, mineralai, įvairūs vitaminai ir kt.
  • Išsitirkite ar jūsų organizmas toleruoja visus maisto medžiagas ir produktus. Galbūt netoleruojate pieno produktų ar gliuteno.
  • Išsitirkite ar nesate alergiški.
  • Valgykite neskubėdami, jums patogiu laiku. Nepraleiskite pusryčių ar pietų pertraukos.
  • Rinkitės jums įperkamą maistą. Neretai organinio maisto kainos yra tiesiog išpūstos.
  • Neužsisklęskite, neatsisakykite socialinio gyvenimo. Kartais galite suvalgyti ir „nesveiko“ maisto.
  • Derinkite lieknėjimo programą prie asmeninių vertybių. Pavyzdžiui, jei esate vegetaras ar veganas.
  • Lieknėjimo programa turėtų būti ilgalaikis jūsų asmeninis projektas. Trumpalaikiai projektai nėra veiksmingi.

Tai yra pagrindiniai principai, kitaip sakant, raktas į sėkmingą mitybos programą. Laikantis šių principų, pasieksite norimus rezultatus.
Įvairių lieknėjimo programų galite rasti http://www.dietoscentras.lt/lt/paslaugos/lieknejimo-programos.