Košių dieta – ar tikrai verta jos laikytis?

Košių dieta

Grikiai, avižos, kviečiai, soros, miežiai, ryžiai – visa tai nesibaigiantis sąrašas grūdinių kultūrų, esančių sveikiausių produktų viršūnėje. Daugelis sveikuolių teigia, kad jų geros savijautos paslaptis yra būtent grūdai. Tad atrodo, jog norint sveikai maitintis, gerai jaustis ir numesti kelis kilogramus reikia valgyti vien košes.

Košių dieta – skamba paprastai ir patraukliai. Pagaminti nesunku ir greita, košių pasirinkimas be galo platus, o ir jų pavalgęs ilgai nesijausi alkanas. Tačiau norint pasiekti greitą rezultatą ir sulieknėti reikia atsisakyti daug priedų, kuriuos visi taip mėgstame ir pačias košes virti vandenyje, o ne piene ar sultyse. Taigi atmetus visas uogienes, sviestą, spirgučius, cukrų ir kitus skanumynus laikytis košių dietos tampa nebe taip paprasta. Juolab, kad pasirinktų grūdų košę reikia valgyti visą dieną, o ir norint pasiekti savo išsvajotą rezultatą reikia atsisakyti savo mėgstamiausių, vaikystę primenančių košių, tokių kaip manų kruopos, todėl, kad pasirodo jos nėra jau tokios sveikos.

Nors grūdai savyje turi daugybę vitaminų, skaidulų ir kitų naudingų medžiagų, dietologai nepataria visą savaitę valgyti vien košes. Anot dietologų, svarbu maisto įvairovė, kurios nesuteikia maitinimasis vien grūdinėmis kultūromis. Taip pat reikėtų vengti ir per didelio gliuteno kiekio, kurio gausu įvairiose košėse ir kurio netoleruoja vis didesnis žmonių kiekis. Be to, košių dieta nesuteikia reikalingo baltymų ir riebalų kiekio, o angliavandenių yra suvartojama ženkliai daugiau. Taip yra išbalansuojamas visas organizmas, kūnas gali patirti šoką staiga nebegaudamas visų medžiagų, kurias gaudavo ankščiau. Dietos pradžioje net gali stigti energijos, kankinti nemiga.

Galų gale, reikia nepamiršti, kad kiekvienas yra individualus ir kiekvienam reikia atsižvelgti į savo poreikius ir įsiklausyti, kaip reaguoja kūnas. Juk kas padėjo vienam, gali būti visiškai netinkama kitam. Tačiau nepamirškim seno posakio – kas per daug tas nesveika, tad košes vertėtų pasilikti kaip pagrindą mitybos racione kartu su daržovėmis ir vaisiais, bet tikrai ne kaip dominuojantį valgį.

Tags: