Prakaitavimas naktimis – labas ir viso gero

prakaitavimas naktimis

Šiandien ypač svarbi diena. Tiek galvota, planuota, kalbėta ir jau, atrodytų, įgyvendinama. Einu į susitikimą dėl beveik dešimtmetį svajoto darbo! Tačiau vos tik įžengus į kabinetą ir atsidūrus priešais simpatišką įmonės vadovą, veidą išmuša raudonis, kūnas užsidega lyg fakelas ir tuo pat metu vėsta odos paviršiuje sudarydamas tonas sūrių lašų, jau beveik kapsinčių ant švarių grindų. Tiesiu virpančią šlapią ranką..

Sapno pabaiga, košmaro pradžia – patalynė, atrodo, išplauks. Labas rytas, eiline diena. Dušo kabina, here I come (liet. k. ateinu). Tikriausiai ne vienam pasitaikė tokių gausaus prakaito naktų? Jeigu taip, tuomet šiek tiek literatūros.

Prakaitavimas – natūralus žmogaus organizmo procesas, kurio metu per prakaito liaukas netenkame susikaupusių ir besiveržiančių skysčių. Saulėto pavasario šiluma, ore pakibęs drėgnas vasaros karštis, ilgos distancijos bėgimas, lengvas pasivažinėjimas dviračiu Vingio parke, o gal stresas vėluojant dienos darbams – vieni signalų kūnui mus vėsinti, išstumti fizinį ir psichologinį karštį lauk. Tačiau lietuviška patarlė byloja – „kas per daug, tas nesveika“. Kodėl kartais tiesiog perdien murkdomės prakaito balose, o naktimis skęstame pataluose? Ką signalizuoja gausus prakaitavimas naktimis?

Galimos prakaitavimo naktimis priežastys („Lazerinės dermatologijos centro“ informacija):

  • aukšta kambario temperatūra (optimali miegamojo temperatūra turėtų būti 18 laipsnių);
  • gyvenimo būdas – kasdienė stresą kelianti veikla, buvimas uždarose tvankiose, dulkėtose patalpose;
  • gryno oro, aktyvumo (vaikščiojimas, važinėjimas dviračiu, mankšta) stoka;
  • prasta nereguliari mityba.

Visi šie išvardinti faktoriai veikia mūsų organizmą, sukeldami šalutinius, nemalonius pojūčius, todėl mažiausiai, ką galime padaryti, tai valgyti sveikai ir reguliariai (ne likus 3-4 val. iki miego!), varginant karščiui, prie ežero gerti ne alkoholį, o daug vandens, vėdinti patalpas, apriboti stresą keliančią veiklą ir daugiau judėti, išmokti valdyti emocijas, atsipalaiduoti. O jeigu nebepadeda tokie buitiniai patarimai, lieka vienas kelias – kreiptis į tuos, kurie žino daugiau. Šiukštu, nenoriu gąsdinti, tačiau anot „Lazerinės dermatologijos centro“ specialistų, gali būti, kad gausus prakaitavimas naktimis rodo organizmą šturmuojančius negalavimus (bent tikėkimės, kad tik vieną jų):

  • Menopauzę(dažniausiai moterims karščio pylimo bangos pasireiškia naktimis miegant);
  • Ideopatinę hiperhidrozę(organizmas gamina per daug prakaito dėl neaiškios priežasties);
  • Įvairias infekcines ligas(endokarditas, t. y. širdies vožtuvų uždegimas, osteomielitas – infekcinis kaulų uždegimas ir kt.);
  • Netinkamų vaistų vartojimą;
  • Hipoglikemiją;
  • Hormonų sutrikimus ir kt.

Todėl nelaukime kol prakaitavimas mus išsunks, bandykime visus įmanomus sprendimus, ieškokime priežasties ir ją šalinkime – neleiskime prakaitavimui išmušti iš malonių mums kasdienių vėžių, laiku išsprendę problemą (ar paprastų kasdienių procesų pokyčiu, ar su gydytojų pagalba), galėsime galbūt net ir visam laikui pasakyti: prakaitavimas naktimis? Viso gero.