Bėgimas – džiaugsmas ne tik kūnui, bet ir sielai

Running at the fitness club

Ar niekad nepagalvojote, kodėl pavasarį didesniuose miesto parkuose lyg bitės vienas pro kitą zvimbia bėgikai? Būtent bėgimas yra pagrindinis dviračių sporto konkurentas jei kalbame apie miesto žmogaus laisvalaikį. Bėgimo entuziastams bėgimo takelis namuose yra šventenybė, o šiltuoju sezonu jų neišvarysi iš parko. Kodėl šis sportas taip užkrečia net tuos, kurie iš pažiūros atrodo tingūs ir vangūs? Mokslininkai teigia, kad bėgimas ne tik padeda palaikyti tvirtą kūną, ir dailias formas, bet ir skaidrina mūsų nuotaiką bei sielą.

1. Bėgimas gerina nuotaiką. Dauguma yra girdėję, kad intensyvi mankšta ar pusvalandis greito žingsniavimo sesijos ant bėgimo takelio gali sukelti natūralią euforiją, kuri kyla dėl bėgimo metu į kraują išleidžiamo endorfino – laimės hormono. O visai neseniai ištirta, kad bėgimo sukeliamos teigiamos emocijos padeda net depresija sergantiems žmonėms ir turi ilgalaikį gydomąjį efektą.
2. Bėgimas padeda lieknėti. Lyg to ir taip nežinotume. Tačiau čia kalbame ne apie šiaip lengvą 15 minučių prasibėgiojimą ristele, o intensyvų kardio – kai bet porą kartų per savaitę nubėgama po 5-10 kilometrų. Štai tada visi nereikalingi kilogramai ir ištirpsta lyg kovo sniegas.
3. Bėgiojimas palaiko aštrų protą. Moksliningia ištyrė, kad bėgiojantys ir fiziškai aktyvūs senoliai yra daug aštresnio proto, negu tie, kurie linkę sėdėti ir mažai judėti kiaurias dienas. Bėgiojimas vyresnio amžiaus žmonėms gerina dėmesio sutelkimą ir atmintį bei leidžia lengiau prisitaikyti prie skirtingų veiklų.
4. Bėgiojimas sumažina vėžio riziką. Žinoma, kad bėgiojimas nesunaikins kūną apėmusio vėžio. Tyrimai parodė, kad bėgiojimas gali iš anksto užkirsti kelią tam tikroms vėžio rūšims.
5. Bėgiojimas gali prailginti gyvenimo trukmę. Jei nors minimaliai padidinsite savo fizinį aktyvumą, pavyzdžiui, sportuosite 30 minučių penkis kartus per savaitę, gyvensite ilgiau. Buvę rūkaliai pradėję sportuoti prisideda apie 4 metus gyvenimo, o net jei vis dar negalite paleisti cigaretės, tačiau vis vien palaikote fizinį aktyvumą – prisidėsite bent 2-3 metus.

Tad bėgimo takelis namuose gal ir nebeatrodys tokia prabanga, kai papildomi gyvenimo metai tiesiog patys prikapsės į Jūsų sveikatą.